Korppi - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Lilian Vries - WaarBenJij.nu Korppi - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Lilian Vries - WaarBenJij.nu

Korppi

Blijf op de hoogte en volg Lilian

05 September 2012 | Finland, Jyväskylä

Moi!

Gister heb ik veel verteld in m'n blog, dus vandaag houd ik het kort. Vanochtend zijn mijn Duitse huisgenootje (Julia) en ik op tijd naar de fietsenmaker gegaan. Een half uur voor opening stonden we te wachten, en gelukkig waren we de eersten! Aangezien de rij uit zo'n 15/20 mensen bestond... En er maar vijf tweedehands fietsen waren. En nu heb ik gelukkig een fiets! Voor 85€, alsnog veel te duur natuurlijk, maar als we weer naar huis gaan kunnen we de fiets weer verkopen aan de fietsenmaker. Ik zal binnenkort een foto van m'n racemonster maken.

In Maastricht leer ik voornamelijk over kunst, literatuur en geschiedenis, maar hier in Finland ga ik sociologie studeren. En dan voornamelijk over de globalisering. En natuurlijk een beetje Fins leren! Dit zijn de vakken die ik heb gekozen (via Korppi (net zoiets als Eleum) moest je registreren en dat was een vreselijk gepuzzel omdat er geen overlap mag voorkomen in het lesschema):

Ethics of Global Responsibility
Sociology of Globalization
Environmental Sociology
Perspectives on the Finnish Society in Interconnected World
Living with Globalization
Basics of Research Methodology in Social Sciences
Survival Finnish

Ik hoop dat ik alle vakken met succes kan afronden zodat ik in totaal op 32 ECTS uit kom (ik moet er 17 halen voor de Erasmusbeurs en 30 voor Maastricht). Spannend... Het wordt in ieder geval erg druk.

Vanavond hebben we een feestje in bar Ruma. Nu ga ik even relaxen, het is erg vermoeiend om al die nieuwe informatie te horen en alles te regelen.

Verder voeg ik nog wat foto's toe van vandaag!

Tot snel, Lilian

  • 05 September 2012 - 22:16

    Martijn En Jannie:

    Dag Lilian,
    Volgens mij heb ik het vorige berichtje onafgemaakt verstuurd.
    Wilde net zeggen dat ik het mooi vind dat jij ook Sociologie-vakken in Finland gaat volgen. Eindelijk iemand in de familie met wie ik kan praten over globalisering en Ulrich Beck 's ideeen hierover....buh...
    'k geloof dat ik tegenwoordig meer praat over andere dingen: wat eten we vanavond? Zet jij de contaniair aan de weg, hoelaat moet Lauren naar Hockey etc. Maar toch, ik vond en vind het nog steeds een mooi vak!
    Trouwens een eenpansgerecht: risotto! Erg makkelijk, voedzaam en lekker!
    uitje en spekjes in de pan, vervolgens risotto erbij doen, water (bouillon) erbij, sudderen tot risotto bijna gaar is, dan nog wat diepvrieserwten (of andere groenten) erbij... klaar. Beetje kaas erop heerlijk.

    Succes! We blijven je met veel plezier volgen.

    Jannie

  • 06 September 2012 - 07:13

    Corrie Salomons:

    Ha die Lilian,
    Leuk om je zo te volgen en te zien waar terecht bent gekomen. Huilend je boeltje uitpakken in je uppie in een vreemd land met onbekende mensen en al die indrukken, ik kan het heel goed begrijpen. Maar wat kan er in een dag dan weer veel veranderen. Super dat je zo snel al een paar meiden hebtgetroffen waar je mee op kunt trekken. Dat worden er snel meer denk ik. En voor je het weet huil je omdat je weer naar huis moet en iedereen weer moet verlaten.
    Heel veel plezier, enne..... niet te veel feesten he

    groetjes Corrie

  • 06 September 2012 - 14:48

    Ina:

    Lieve lilian,
    Ook al hebben we zo nu en dan contact met elkaar, toch ben ik blij dat we je belevenissen ook kunnen volgen via deze blog. Leuke foto's! Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!
    Dikke kus, mam

  • 06 September 2012 - 16:16

    Remmy Dekker:

    Hoi Lilian

    Wat leuk om zo te lezen wat je allemaal meemaakt in Finland. Je zult zien de weken en de maanden vliegen om. Heel veel succes.

    Liefs en groetjes
    Remmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Lilian

Päivää! Eindelijk gaat lielie naar Scandinavië! Van september tot en met kerst in december ga ik in Finland studeren, in Jyväskylä, Centraal-Finland. In dit (dag)boek zal ik reisverslagen schrijven, zodat iedereen een beetje op de hoogte blijft. Näkemiin!

Actief sinds 14 Juli 2012
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 19250

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 21 December 2012

Jyväskylä

Landen bezocht: